Danske Spil

Danske Spil esport anmeldelse

Danske Spil esport har taget fart, og spiludbyderen virker til at være godt med på det forholdsvist nye marked. Danske Spil har altid været en af danskernes foretrukne spiludbydere grundet de mange odds, der henvender sig til især danskere. En anden faktor er de danske systemer, der giver en sikkerhed for, at teknologien – og dermed din sikkerhed – altid er i top. Danske Spil er som bekendt det gamle Tipstjenesten, der altid har været at finde rundt omkring i de lokale butikker. I denne analyse søger vi at finde svar på, om Danske Spil esports sektion, er blandt de bedste bookmakere på markedet? Kan Danske Spil e-sport levere gode odds?

E-sport odds/ eOddset og udvalg

Esport odds eller eOddset, som Danske Spil kalder deres esport betting sektion, findes indledningsvist, når du kommer ind på Danske Spils hjemmeside. Her finder du to ikoner; Oddset og eOddset. Når du klikker på eOddset, bliver du dirigeret videre til en side, hvor du udelukkende finder E-sport odds. Fra toppen af siden vil det være muligt at se alle E-sport begivenheder den pågældende dag, du besøger siden på.

I menuen ude til venstre er det muligt at vælge hvilket spil, du ønsker at spille på. Her findes også fremtidige begivenheder, hvis du eksempelvis søger en turnering eller en kamp, der bliver spillet en uge eller to fremme. Danske Spil har et bredt udvalg af spilmuligheder inden for de forskellige spil, der findes under E-sport genren. Du finder alt fra de populære CS:GO, LoL, DOTA 2 og Overwatch til mindre spil som Hearthstone, World of Warcraft, Starcraft 2, World of Tanks og HALO. En af de mest populære spilmuligheder hos Danske Spil esport er Counter Strike go betting.

Hvis den kamp eller turnering, som du vil spille på, bliver spillet den pågældende dag, du besøger siden, eller dagen efter, så vil du med fordel kunne scrolle ned så snart, du kommer ind under eOddset-menuen. Her er alle kampe, og turneringer, for alle spil samlet for den pågældende dag, du besøger siden. Det vil tydeligt fremgå, hvornår kampen eller turneringen er sat til at begynde.

Danske Spils udvalg skiller sig ud ved, at de har fokus på at gøre spillene så danske som muligt. Dette har altid gjort sig gældende for de spil, de har udbudt på andre danske begivenheder. Eksempelvis Superligaen, hvor de tilbyder ekstra spil og specials. E-sport betting er også med dansk fokus fra Danske Spils side. Her har de også et stort udvalg af danske kampe og danske spillere ved de store e-sport turneringer for at kunne udbyde ekstra spil og specials.

Tilbagebetalingsprocent

Danske Spil virker til at være med på de fleste parametre, men et af de vigtigste for oddsere er naturligvis tilbagebetalingsprocenten. Også her ser det fornuftigt ud for Danske Spil esport. Stikprøver har vist, at Danske Spil i snit ligger med en tilbagebetalingsprocent på E-sport på 93,5 %. Der findes spiludbydere, der ligger højere, men der findes i særdeleshed også bookmaker, der ligger under.

Tilbagebetalingsprocenten hos Danske Spil ligger eksempelvis noget højere i dansk fodbold, herunder især i Superligaen. Dette hænger i høj grad sammen med, at Danske Spil siden tidernes morgen har specialiseret sig på netop dette område ved igennem mange år at tilbyde danskerne spil og specials på den danske Superliga.

Det er tydeligt, at E-sport er et område, hvor Danske Spil satser markant. Da E-sport fortsat er et nyt marked, er tilbagebetalingsprocenterne ej heller på niveau med eksempelvis den førnævnte Superliga. På sigt er det muligt, at vi vil se flere og flere bookmakere konkurrere på endnu højere tilbagebetalingsprocenter, som vi ser mange konkurrere på eksempelvis velkomstbonusser i dag.

Vil du selv udregne tilbagebetalingsprocenterne, kan du bruge følgende formel, som virker uanset, hvor mange udfald dit E-sport bet har:

100/(100/oddsA + 100/oddsB + 100/oddsC (+ potentielt flere eller færre))

Support og kundeservice

Kundeserviceikonet er meget svært at finde, når du søger efter det. Før du bliver tilbudt muligheden for kundeservice, skal du scrolle helt ned i bunden og vælge “Kontakt kundeservice” ikonet, som er placeret helt nede i nederste højre hjørne. Herefter vil du blive introduceret for 3 forskellige valgmuligheder; telefon, e-mail eller Facebook.

Danske Spils telefon er åben alle dage mellem 9 og 24. Telefonnummeret varierer alt efter dit problem, hvilket du nemt kan læse dig frem til under menuen. Der er også mulighed for både e-mail og Facebook. På email er svartiden er på cirka 5-6 timer, og på Facebook er det muligt at skrive både offentligt og privat med Danske Spil.

Navigering og mobilkompabilitet

For nogle få år siden var hele Danske Spils platform ikke i nærheden af, hvad den er nu. Platformen har fået en overhaling, og siden er langt mere overskuelig, end den var engang. Indledningsvist bliver du introduceret for samtlige muligheder, du har af spil. Du kan, som tidligere nævnt, ganske nemt navigere dig ind til den specifikke side, de har skabt for E-sport odds.

Også app’en virker til at have fået et ordentligt løft. I forhold til hvad man kan opleve ved nogen spiludbydere, så er der enormt hurtige svartider på applikationen, og du får gode muligheder for ligeledes spille live på kampene. Dette gør sig naturligvis også gældende for E-sport, hvor du dog vil opleve, at oddsene kan ligge lavere live, da det kan være svært for udbyderen at lave live analyser på computerspil.

Navigering og mobilkompabilitet er et område, hvor Danske Spil distancerer sig fra flere konkurrenter. Den brugervenlige platform er nem at navigere i både på mobil og hjemmeside. Det er få sider, der præsenterer E-sport betting så brugervenligt og tydeligt, som Danske Spil formår at gøre det. Som en ekstra bonus finder du under eOddset -menuen også spiltips. Desuden er der videoer ved større turneringer, som forbereder dig på kampene.

Deres eOddset -segment tilbyder også godt indhold med skarpe analyser på forskellige E-sport events fra blandt andet professionelle computerspillere. Se mere på deres Facebook-side her.

Danske Spil eOddset forside screenshot
Screenshot fra Danske Spil

Konklusion

5 stars anmeldelse. Danske Spil esport anmeldelse hos esporttips.dk

Danske Spil E-sport er en af af vores favoritter, når det kommer til spil på esport. Seriøs fokus på E-sport kombineret med en brugervenlig platform, der giver fornuftige tilbagebetalingsprocenter på E-sport odds. Det brede udvalg af odds og den store fokus på især danske gamere gør det også mere interessant at spille hos Danske Spil esport for danskere.

Vurdering: 5 stjerner – Fornuftige odds og en god platform kombineret med den velkendte tryghed, du kender fra Tipstjenesten og Danske Spil.